Oficjalny portal Urzędu Gminy w Bytowie

Urząd Miejski
w Bytowie


Sprawnie funkcjonująca administracja samorządowa

Powiększ tekst Zmniejsz tekst ‹‹ powrót Drukuj


Rozwiązywanie problemów praktycznych przy udzielaniu zamówień publicznych. Najczęściej występujące błędy przy stosowaniu ustawy prawo zamówień publicz

2 stycznia 2010
W miesiącu lutym 2010 r. odbyło się szkolenie dla 39 pracowników JST z Bytowa, Lipnicy, Tuchomia, Miastka ,Czarnego oraz Człuchowa pt. Rozwiązywanie problemów praktycznych przy udzielaniu zamówień publicznych. Najczęściej występujące błędy przy stosowaniu ustawy PZP.

Szkolenie odbyło się w dniach: -9-10 luty 2010r. w Czarnem w Restauracji Studio 200 przy ul. Ogrodowej 26 -11-12 luty 2010r. w Bytowie w Prywatnym Centrum Edukacyjnym „Marmołowski” s.c. ul. Miła 26

Program szkolenia:
Część I. Najczęstsze błędy w stosowaniu ustawy pzp.

1. Niestosowanie ustawy:

  • niestosowanie ustawy pomimo wystąpienia przesłanek jej stosowania,
  • podział zamówienia w celu uniknięcia stosowania ustawy,
  • błędy w szacowaniu wartości zamówienia skutkujące niestosowaniem ustawy,
  • niestosowanie ustawy przy zamówieniach dodatkowych i uzupełniających,
  • nieprawidłowe stosowanie przesłanek wyłączających obowiązek stosowania ustawy (podmiotowych i przedmiotowych).

2. Unikanie procedur (przewidzianych dla konkretnych progów kwotowych):

  • specyfika zamówień z uwagi na ich wartość,
  • zaniżanie wartości zamówienia w celu uniknięcia procedur,
  • podział zamówienia w celu uniknięcia procedur,
  • rozszerzające stosowanie procedur przewidzianych dla usług priorytetowych.

3. Ogłoszenia – nieprawidłowości dotyczące przygotowywania i zamieszczania ogłoszeń w postępowaniach.

4. Zasady udzielania zamówień.

5. Naruszenia zasad udzielania zamówień, w szczególności zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców oraz zasady bezstronności w postępowaniu.

6. Przygotowanie postępowania:

  • nieprawidłowości w zakresie opisu przedmiotu zamówienia,
  • nieprawidłowości w zakresie szacowania wartości zamówienia.

7. Specyfikacja istotnych warunków zamówienia:

  • nieprawidłowości w zakresie treści specyfikacji,
  • nieprawidłowości w zakresie wyjaśniania treści specyfikacji,
  • nieprawidłowości w zakresie zmian treści specyfikacji.

8. Ocena wiarygodności wykonawcy:

  • nieprawidłowości w zakresie formułowania warunków udziału w postępowaniu, w tym w odniesieniu do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
  • nieprawidłowości w zakresie stosowania przesłanek wykluczenia wykonawców,
  • nieprawidłowości w zakresie wskazywania dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu,
  • nieprawidłowości w zakresie uzupełniania dokumentów,
  • nieprawidłowości w zakresie wadium.

9. Oferta i jej ocena:

  • nieprawidłowości w zakresie formułowania kryteriów oceny ofert,
  • nieprawidłowości w zakresie przebiegu oceny ofert,
  • nieprawidłowości w zakresie stosowania przesłanek odrzucenia oferty (między innymi błąd w obliczeniu ceny, niezgodność oferty z treścią specyfikacji, rażąco niska cena),
  • nieprawidłowości w zakresie wyboru oferty najkorzystniejszej.

10. Udzielenie zamówienia:

  • nieprawidłowości w zakresie stosowania przesłanek unieważnienia postępowania,
  • nieprawidłowości w zakresie obowiązków informacyjnych zamawiającego,
  • nieprawidłowości w zakresie protokołu z postępowania.

11. Odpowiedzialność za naruszenie przepisów ustawy:

  • podmioty kontrolujące udzielanie zamówień,
  • naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
  • kary nakładane przez Prezesa UZP,
  • odpowiedzialność karna.

12. Umowy w sprawach zamówień publicznych:

  • nieprawidłowości w zakresie formułowania treści umów,
  • nieprawidłowości w zakresie zmiany umów (między innymi zmiany korzystne dla zamawiającego, zmiana przedmiotu zamówienia, zmiana sposobu spełnienia świadczenia, zmiana wynagrodzenia, klauzule waloryzacyjne),
  • nieprawidłowości w zakresie zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

Część II. Zmiany w systemie zamówień publicznych wprowadzone ostatnimi nowelizacjami

Każdy z uczestników odbył 16 godziny szkolenia, podzielonego na 2 dni. Szkolenie umożliwiło uczestnikom poszerzenie i wzbogacenie wiedzy z zakresu Prawa Zamówień Publicznych. Uczestnicy szkolenia. mieli możliwość konsultowania swoich wątpliwości z trenerem dotyczące zmian w systemie zamówień publicznych wprowadzone ostatnimi nowelizacjami. Pracownicy Jednostek Samorządowych dzielili się również doświadczeniem co niewątpliwie wpłynie na poszerzenie wiedzy i możliwości rozwiązywania problemów i wątpliwości, a tym samym na lepsze efekty wykonywanej pracy.

Szkolenie było przeprowadzone przez Prywatne Europejskie Centrum Kształcenia „Eureka” Sp. z o.o., ul. Bursaki 6 G-H, z Lublina wyłoniona z przetargu nieograniczonego.


Liczba odwiedzin: 1753
Eksportuj do PDF
Eksportuj do XML
Do góry



Nimfa Kompleks Basenowo-RekreacyjnyMUZEUM ZACHODNIOKASZUBSKIE W BYTOWIEBiblioteka Miejska w BytowieStrategia Rozwoju Województwa Pomorskiego 2020Lokalna Grupa Działania Partnerstwo Dorzecze SłupiWyślij pocztówkęPUP BytówStarostwo Powiatu BytowskiegoWodociągi noweRLGRBIZNES.GOVBPPGrobonetWojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku

Stopka

Przejdź do: Facebook
Przejdź do: Pozyskane dotacje
Zamknij