Kaszubski Inkubator Przedsiębiorczości
- 26.11.2009 r. – zawarto umowę na wykonanie dokumentacji projektowej na zmianę sposobu użytkowania wraz z rozbudową byłej Szkoły Podstawowej nr 2 przy ul. Podzamcze w Bytowie na inkubator przedsiębiorczości.
- 30.12.2009 r.– Rada Miejska w Bytowie podjęła uchwałę w sprawie przystąpienia Gminy Bytów do wspólnej realizacji projektu pn. „Kaszubski Inkubator Przedsiębiorczości”.
- 15.01.2010 r.– Gmina Miejska Kościerzyna, Gmina Bytów i Gmina Kartuzy zawarły Porozumienie na rzecz partnerstwa dotyczącego wspólnej realizacji projektu pn.„Kaszubski Inkubator Przedsiębiorczości”.
- 30.08.2011r.– wizyta studyjna przedstawicieli samorządów Kościerzyny, Kartuz i Bytowa w Pomorskim Parku Naukowo – Technologicznym w Gdyni, Gdańskim Parku Naukowo – Technologicznym oraz w Domu Przedsiębiorcy w Tczewie.
- 01.12.2011r. – zawarto umowę na sporządzenie „Studium Wykonalności” projektu.
- 25.01.2012 r.– Rada Miejska w Bytowie podjęła uchwałę w sprawie przystąpienia Gminy Bytów do wspólnej realizacji projektu pn. „Kaszubski Inkubator Przedsiębiorczości szansą rozwoju innowacyjnych przedsiębiorstw w Bytowie, Kościerzynie, Lęborku i Kartuzach”.
- 02.02.2012 r.– Gmina Miejska Kościerzyna, Gmina Bytów, Gmina Miasto Lębork, Powiat Kartuski i Gmina Kartuzy zawarły Porozumienie w sprawie utworzenia partnerstwa dotyczącego wspólnej realizacji projektu pn. „Kaszubski Inkubator Przedsiębiorczości szansą rozwoju innowacyjnych przedsiębiorstw w Bytowie, Kościerzynie, Lęborku i Kartuzach”. Liderem projektu została Gmina Miejska Kościerzyna, natomiast samorządy Bytowa, Lęborka i Powiat Kartuski zostały Partnerami projektu.
- 02.02.2012 r. – zawarto umowę na sporządzenie projektu wykonawczego wnętrz pomieszczeń i wyposażenia Inkubatorów Przedsiębiorczości zlokalizowanych w Bytowie, Kościerzynie i Lęborku.
- 29.02.2012 r.– Gmina Miejska Kościerzyna w imieniu własnym i Partnerów złożyła w Agencji Rozwoju Pomorza S.A. wniosek o dofinansowanie projektu pt. „Kaszubski Inkubator Przedsiębiorczości szansą rozwoju innowacyjnych przedsiębiorstw w Bytowie, Kościerzynie, Lęborku i Kartuzach”, w ramach Osi priorytetowej 1. Rozwój i innowacje w MŚP, Działanie 1.5. Regionalna sieć transferu rozwiązań innowacyjnych, Poddziałanie 1.5.1. „Infrastruktura dla rozwoju firm innowacyjnych” Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007 – 2013.
- 18.05.2012 r. – wniosek o dofinansowanie projektu został pozytywnie oceniony pod względem formalnym i skierowany do kolejnego etapu oceny – wykonalności i strategicznej.
- 26.07.2012 r.– spotkanie wyjazdowe Zespołu Kierownika Projektu „Kaszubski Inkubator Przedsiębiorczości…”, w Inkubatorze „Starter” w Gdańsku oraz
w Pomorskim Inkubatorze Innowacji i Przedsiębiorczości w Gdyni. - 09.08.2012 r. –spotkanie wyjazdowe Zespołu Kierownika Projektu
w Inkubatorach w Debrznie, Cierzniach i Chojnicach. - 13.08.2012 r.– wniosek uzyskał pozytywną ocenę wykonalności dokonaną przez Członków Zespołu Ekspertów i został przekazany do oceny strategicznej.
- 24.08.2012 r.– wniosek o dofinansowanie projektu „Kaszubski Inkubator Przedsiębiorczości…” uzyskał pozytywną ocenę strategiczną Grupy Strategicznej i został przekazany pod obrady Zarządu Województwa Pomorskiego z rekomendowaną kwotą dofinansowania12 020 901 PLN.
- 30.08.2012 r.– Zarząd Województwa Pomorskiego podjął uchwałę o wyborze projektu pt.„Kaszubski Inkubator Przedsiębiorczości szansą rozwoju innowacyjnych przedsiębiorstw Bytowie, Kościerzynie, Lęborku i Kartuzach” do dofinansowania w pełnej, wnioskowanej kwocie 12 020901 PLN.
- 05.09.2012 r.– wyjazdowe, studyjne spotkanie Zespołu Kierownika Projektu
w Inkubatorach Przedsiębiorczości w Solcu Kujawskim, Cierzniach
i Chojnicach. W spotkaniu uczestniczyli również przedstawiciele samorządów Powiatu Kościerskiego i Kartuskiego. - 18.12.2012 r. – w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku zawarto Umowę na dofinansowanie projektu.
Finansowanie projektu w PLN:
Wyszczególnienie |
Ogółem wartość projektu |
Gmina Bytów |
Gmina Miejska Kościerzyna |
Gmina Miasto Lębork |
Powiat Kartuski |
Wartość projektu |
20 373 361 |
4 032 928 |
8 049 664 |
3 714 008 |
4 576 761 |
Dofinansowanie z UE |
12 020 901 |
2 459 102 |
4 908 330 |
1 862 761 |
2 790 708 |
Wkład własny |
8 352 460 |
1 573 826 |
3 141 334 |
1 851 247 |
1 786 053 |
Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013
Oś Priorytetowa: 1 Rozwój i innowacje w MŚP
Działanie: 1.5 Regionalna sieć transferu rozwiązań innowacyjnych
Poddziałanie: 1.5.1 Infrastruktura dla rozwoju firm innowacyjnych
Lokalizacja Kaszubskich Inkubatorów Przedsiębiorczości:
- Bytów – budynek po byłej szkole podstawowej przy ul. Podzamcze 34
- Kościerzyna – budynek przy ul. Przemysłowej 3
- Lębork – trzecie piętro budynku przy ul. Krzywoustego 55/45
- Kartuzy – teren Kartuskiego Zespołu Szkół Technicznych przy ul. Mściwoja II.
Funkcje Inkubatorów Przedsiębiorczości:
W każdym Inkubatorze Przedsiębiorczości znajdą się pomieszczenia
o następujących funkcjach:
- pomieszczenia do prowadzenia działalności gospodarczej z nowoczesnym wyposażeniem,
po preferencyjnych stawkach w tym dla osób niepełnosprawnych, - wirtualne biuro (e-sekretariat),
- biura z elastycznym czasem wynajmu (coworking),
- sale szkoleniowe i konferencyjne,
- pomieszczenia na spotkania biznesowe,
- strefy edukacji przedsiębiorczości, nauk matematyczno-przyrodniczych, pobudzających pasję odkrywania i zdobywania wiedzy.
Pomieszczenia dla firm inkubowanych będą wyposażone w meble biurowe, komputery, zapewniony będzie dostępem do szerokopasmowego internetu.
Inkubatory będą także prowadzić:
- doradztwo specjalistyczne
- szkolenia
- mentoring (wsparcie doświadczonego przedsiębiorcy)
- networking (wsparcie w nawiązywaniu kontaktów biznesowych)
- usługi prawne
Budynki zaprojektowano w technologii energooszczędnej co zdecydowanie obniży koszty ich przyszłej eksploatacji.
Działania bieżące:
- 25.09.2012 r. – przesłano do Agencji Rozwoju Pomorza S.A. dokumenty niezbędne do zawarcia umowy o dofinansowanie projektu.
18.12.2012 r. – w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku zawarto Umowę na dofinansowanie projektu.
- 11.01.2013 r. – konferencja inaugurująca realizację Projektu.