Kapitał ludzki
W wyniku realizacji projektu jego uczestnicy zamierzają osiągnąć cele szczegółowe:
- poprawę jakości obsługi klienta,
- kreowania i wdrożenia postaw oraz kompetencji związanych z etosem urzędnika publicznego,
- umiejętność praktycznego zastosowania wiedzy specjalistycznej i technologii informatycznych,
- stworzenie zespołów współpracy i wymiany wiedzy między pracownikami wewnątrz urzędu oraz między gminami uczestniczącymi w projekcie.
Projekt jest dofinansowany zgodnie z zawartą z Ministerstwem Spraw Wewnętrznych i Administracji w Warszawie umową nr UDA-POOKL.05.02.01-00-010/08-00 w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet V Dobre Rządzenie. Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, 5.2.1. Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
W projekcie zaplanowano 25 szkoleń i objęcie szkoleniami 200 urzędników z sześciu Jednostek Samorządu Terytorialnego na terenie powiatów: człuchowskiego i bytowskiego. Zakres tematyczny szkoleń uwzględnia analiza potrzeb urzędników przeprowadzona w miesiącach marzec-kwiecień 2008r.w urzędach gmin na obszarze geograficznym projektu. Wyniki badań umożliwiły zaproponowanie kompleksowego wsparcia dla urzędników odpowiednio do stanowiska pracy.
Projekt uzyskał wysoką ocenę merytoryczną Komisji Oceny Projektów i umieszczono go na liście rankingowej konkursu 1/POKL/5.2.1/2008 ogłoszonego przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych w Warszawie. Umowę o dofinansowanie Projektu podpisano w dniu 06 stycznia 2009r. Na realizację Projektu Ministerstwo przyznało dofinansowanie w formie dotacji rozwojowej w łącznej kwocie nieprzekraczającej 900 242,84 zł. Projekt nie wymaga zaangażowania dodatkowych środków finansowych Partnerów–uczestników Projektu bowiem wkład własny w wysokości łącznej 58.781,60 zł jest wkładem niepieniężnym Partnerów na które składa się wynagrodzenie uczestników Projektów (pracowników poszczególnych jednostek samorządu terytorialnego) obliczane za godziny pracy w dniach,w których odbywa się szkolenie.
Projekt realizowany jest przez okres 18 miesięcy od 1 lutego 2009r. do 31 lipca 2010. Partnerzy Projektu są przekonani,że wysokie wartości merytoryczne projektu przyczynią się do zwiększenia umiejętności zarządczych i kompetencji psychospołecznych kierowników oraz podniesienia poziomu specjalistycznej wiedzy i sprawności wykonywania zadań urzędników, co przełoży się na poprawę obsługi klienta w 6 urzędach. Uczestniczenie w Projekcie umożliwia także wymianę doświadczeń pomiędzy jego uczestnikami, wzbudzenie dyskusji i szerzenie dobrych praktyk w środowisku lokalnym.
Uczestnicy szkoleń
Szkolenia kierowane są do pracowników urzędów gmin/miast z powiatów:
- człuchowskigo (Gmina Czarne, Gmina Człuchów)
- bytowskiego (Gmina Bytów, Gmin Lipnica, Gmina Tuchomie, Miasto i Gmina Miastko)