Analiza wariantów linii kolejowej
W spotkaniu udział wzięli przedstawiciele firmy WYG International Spółka z o.o, Pomorskiej Kolei Metropolitalnej S.A, Gminy Bytów, Powiatu bytowskiego, Gminy Studzienice, Gminy Lipusz oraz Parlamentarzyści RP – senator Roman Zaborowski, poseł Stanisław Lamczyk.
Do realizacji zarekomendowane zostały trzy warianty, z czego najbardziej optymalny jest WARIANT nr II. Zakłada on odtworzenie infrastruktury kolejowej po istniejącym śladzie oraz odbudowę łącznicy pomiędzy liniami kolejowymi nr 212 i 211 wraz z budową przystanku osobowego zlokalizowanego za łącznicą przy linii kolejowej nr 211 w km około 53,500. Zaproponowane rozwiązanie umożliwi pociągom pasażerskim jadącym na trasie Bytów – Trójmiasto ominięcie stacji Lipusz. Na odcinku Lipusz – Bytów nie przewiduje się lokalizacji dodatkowych stacji lub mijanek. Na trasie Lipusz – Bytów zlokalizowane będą przystanki osobowe: Róg, Osława Dąbrowa, Studzienice, Ugoszcz oraz nowy przystanek Lipusz i bocznice: Ugoszcz (Naftobaza), Osława Dąbrowa (Prefabet) i Bytów. Geometria pozioma i pionowa torów nie ulegnie zmianie.
Po zaakceptowaniu przedstawionego wariantu nastąpi dalszy etap umowy tj. opracowanie koncepcji programowo-przestrzennej oraz dokumentacji oceny oddziaływania na środowisko.
Wykonawcą dokumentacji jest firma WYG International Spółka z o.o wyłoniona w drodze przetargu nieograniczonego.