Oficjalny portal Urzędu Gminy w Bytowie

Urząd Miejski
w Bytowie


Aktualności

Powiększ tekst Zmniejsz tekst ‹‹ powrót Drukuj

Teleopieka

2 listopada 2018
Wprowadzona w gminie Bytów usługa teleopieki ma zapewnić dodatkowe zabezpieczenie bezpieczeństwa w miejscu zamieszkania, głównie dla osób starszych, niepełnosprawnych, niesamodzielnych, schorowanych, zamieszkujących samotnie, korzystających z pomocy w formie usług opiekuńczych oraz osób które chcą lub muszą prowadzić samodzielne życie, a wymagają opieki.
W związku z tym Polskie Centrum Opieki sp. z o.o. w Gdyni  uruchomiło w gminie Bytów dostęp do Centrum Operacyjno-Alarmowego z wykorzystaniem tzw. „czerwonego przycisku alarmowego”.

Wprowadzenie powyższych usług w gminie Bytów uzasadniają korzyści z usług teleopieki,  m.in. zmniejszenie poziomu stresu, zwiększenie poziomu bezpieczeństwa, ogólna poprawa samopoczucia, zwiększenie poziomu  niezależności oraz zmniejszenie poczucia bycia ciężarem dla innych osób, uwolnienie opiekunów od konieczności bycia w stałej gotowości. 

Podopieczni korzystający z usług teleopieki ponoszą wyłącznie miesięczną  opłatę abonamentową w wysokości 8,70 zł.

Nowe osoby chcące korzystać z usługi teleopieki będą musiały ponieść jednorazową opłatę aktywacyjną w wysokości 12,50 zł oraz opłacać co miesiąc abonament w wysokości 8,70 zł.

Gmina posiada jeszcze aparaty telefoniczne z zestawem głośnomówiącym i bezpośrednim przyciskiem alarmowym, które mogą być użyczone osobom chętnym, które zadeklarują chęć korzystania z usługi teleopieki. Informacje w tej sprawie można uzyskać w Urzędzie Miejskim w Bytowie przy ul.1-go Maja 15 w pok. Nr 109 lub pod nr tel. 59 822 20 11, 59 821 55 69.
 
Szczegółowy opis sposobu organizacji usługi
Po odebraniu sygnału przez Centrum Operacyjno - Alarmowe, w sytuacji gdy można nawiązać kontakt głosowy z osobą wzywającą pomocy, decyzję odnośnie niezwłocznego wezwania pomocy podejmuje osoba wzywająca.

W sytuacji, gdy nie można nawiązać kontaktu głosowego z osobą wzywającą, Centrum Operacyjno - Alarmowe wzywa pierwszą osobę z listy osób do kontaktu, która posiada klucz do mieszkania osoby wzywającej i wraz z nią podejmuje decyzję o ewentualnym wezwaniu służb ratowniczych.

W przypadku, gdy kontakt z pierwszą osobą z listy osób do kontaktu okaże się niemożliwy, wzywana jest kolejna osoba z listy kontaktowej (maksymalnie pięcioosobowej). Wówczas ta osoba podejmuje decyzję o ewentualnym wezwaniu służb ratowniczych przez Centrum Operacyjno - Alarmowe. Procedurę uznaje się za zakończoną, jeżeli zostanie wykonana jednorazowa próba nawiązania kontaktu do każdej z osób z listy kontaktowej i nie nastąpi nawiązanie kontaktu z żadną z nich.

W sytuacji, gdy nie można nawiązać kontaktu głosowego z osobą wzywającą, ani z żadną osobą z listy kontaktowej (w tym z osobą posiadającą klucz do mieszkania osoby wzywającej) Centrum Operacyjno - Alarmowe wzywa Pogotowie Ratunkowe oraz jednocześnie Straż Pożarną i/lub Policję celem umożliwienia natychmiastowego wejścia ekipie Pogotowia Ratunkowego do lokalu osoby wzywającej, po jej przybyciu na miejsce wywołania alarmu.

Brak możliwości wejścia do lokalu po przybyciu Pogotowia Ratunkowego w sytuacji braku kontaktu z osobą wzywającą będzie skutkował siłowym otwarciem lokalu przy użyciu odpowiednio do tego powołanych służb w postaci Straży Pożarnej i/lub Policji.

W przypadku, kiedy możliwy jest kontakt wyłącznie z osobą z listy kontaktowej, która nie posiada klucza do mieszkania osoby wzywającej, wspólnie z tą osobą podejmowana jest decyzja o ewentualnym wezwaniu Pogotowia Ratunkowego, Straży Pożarnej i/lub Policji.

Jeśli kontakt z osobą z listy kontaktowej posiadającą klucz do mieszkania osoby wzywającej jest możliwy i osoba ta podejmie decyzję o wezwaniu Pogotowia Ratunkowego, a jednocześnie zaznaczy, że nie będzie w stanie w ciągu kilku minut dotrzeć na miejsce wezwania alarmu, Centrum Operacyjno - Alarmowe podejmuje automatycznie decyzję o wezwaniu wraz z Pogotowiem Ratunkowym Straż Pożarną i/lub Policję celem umożliwienia wejścia ekipie Pogotowia Ratunkowego do mieszkania osoby wzywającej, niezwłocznie po jej przybyciu na miejsce wywołania alarmu.
 
Szczegółowy opis sposobu organizacji usługi znajduje się również na stronie www.bytow.com.pl w zakładce TELEOPIEKA.

Liczba odwiedzin: 1396
Eksportuj do PDF
Eksportuj do XML
Do góry



Nimfa Kompleks Basenowo-RekreacyjnyMUZEUM ZACHODNIOKASZUBSKIE W BYTOWIEBiblioteka Miejska w BytowieStrategia Rozwoju Województwa Pomorskiego 2020Lokalna Grupa Działania Partnerstwo Dorzecze SłupiWyślij pocztówkęPUP BytówStarostwo Powiatu BytowskiegoWodociągi noweRLGRBIZNES.GOVBPPGrobonetWojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku

Stopka

Przejdź do: Facebook
Przejdź do: Pozyskane dotacje
Zamknij