Aktualności
- Jesteś tutaj:
- Strona główna
- Dla mieszkańca
- Aktualności
Teleopieka
21 lipca 2016
Od 1 listopada 2013 r. trwa program usług teleopieki w gminie Bytów. W
ramach tego programu Polskie Centrum Opieki sp. z o.o. w Gdyni
uruchomiło w gminie Bytów dostęp do Centrum Operacyjno-Alarmowego z
wykorzystaniem tzw. „czerwonego przycisku alarmowego”.
Usługa teleopieki jest skierowana głównie do osób starszych, niepełnosprawnych, niesamodzielnych, schorowanych, zamieszkujących samotnie, korzystających z pomocy w formie usług opiekuńczych oraz osób, które chcą lub muszą prowadzić samodzielne życie, a wymagają opieki.
Usługa teleopieki jest skierowana głównie do osób starszych, niepełnosprawnych, niesamodzielnych, schorowanych, zamieszkujących samotnie, korzystających z pomocy w formie usług opiekuńczych oraz osób, które chcą lub muszą prowadzić samodzielne życie, a wymagają opieki.
Od 1 listopada 2013 r. trwa program usług teleopieki w gminie Bytów. W ramach tego programu Polskie Centrum Opieki sp. z o.o. w Gdyni uruchomiło w gminie Bytów dostęp do Centrum Operacyjno-Alarmowego z wykorzystaniem tzw. „czerwonego przycisku alarmowego”.
Usługa teleopieki ma zapewnić dodatkowe zabezpieczenie bezpieczeństwa w miejscu zamieszkania, głównie dla osób starszych, niepełnosprawnych, niesamodzielnych, schorowanych, zamieszkujących samotnie, korzystających z pomocy w formie usług opiekuńczych oraz osób które chcą lub muszą prowadzić samodzielne życie, a wymagają opieki.
Wprowadzenie powyższych usług w gminie Bytów uzasadniają korzyści z usług teleopieki, m.in. zmniejszenie poziomu stresu, zwiększenie poziomu bezpieczeństwa, ogólna poprawa samopoczucia, zwiększenie poziomu niezależności oraz zmniejszenie poczucia bycia ciężarem dla innych osób, uwolnienie opiekunów od konieczności bycia w stałej gotowości.
Osoby chcące korzystać z usługi teleopieki ponoszą jednorazową opłatę aktywacyjną w wysokości 12,50 zł oraz opłacają co miesiąc abonament w wysokości 8,70 zł. Gmina posiada jeszcze aparaty telefoniczne z zestawem głośnomówiącym i bezpośrednim przyciskiem alarmowym, które mogą być użyczone osobom chętnym, które zadeklarują chęć korzystania z usługi teleopieki. Informacje w tej sprawie można uzyskać pod nr tel. 59 821 55 69 lub 59 822 89 04.
Polskie Centrum Opieki Sp. z o.o. w Gdyni zapewnia osobom objętym usługą:
Usługa teleopieki ma zapewnić dodatkowe zabezpieczenie bezpieczeństwa w miejscu zamieszkania, głównie dla osób starszych, niepełnosprawnych, niesamodzielnych, schorowanych, zamieszkujących samotnie, korzystających z pomocy w formie usług opiekuńczych oraz osób które chcą lub muszą prowadzić samodzielne życie, a wymagają opieki.
Wprowadzenie powyższych usług w gminie Bytów uzasadniają korzyści z usług teleopieki, m.in. zmniejszenie poziomu stresu, zwiększenie poziomu bezpieczeństwa, ogólna poprawa samopoczucia, zwiększenie poziomu niezależności oraz zmniejszenie poczucia bycia ciężarem dla innych osób, uwolnienie opiekunów od konieczności bycia w stałej gotowości.
Osoby chcące korzystać z usługi teleopieki ponoszą jednorazową opłatę aktywacyjną w wysokości 12,50 zł oraz opłacają co miesiąc abonament w wysokości 8,70 zł. Gmina posiada jeszcze aparaty telefoniczne z zestawem głośnomówiącym i bezpośrednim przyciskiem alarmowym, które mogą być użyczone osobom chętnym, które zadeklarują chęć korzystania z usługi teleopieki. Informacje w tej sprawie można uzyskać pod nr tel. 59 821 55 69 lub 59 822 89 04.
Polskie Centrum Opieki Sp. z o.o. w Gdyni zapewnia osobom objętym usługą:
- całodobowy dyżur Centrum Operacyjno-Alarmowego i jego gotowość do wykonania zleconych procedur po otrzymaniu sygnału za pośrednictwem ”czerwonego przycisku alarmowego” urządzenia abonenckiego,
- automatyczną identyfikację przez Centrum Operacyjno-Alarmowe osoby wzywającej pomocy,
- o ile to możliwe - ustalenie przyczyny użycia przycisku,
- niezwłoczne, adekwatne do sytuacji wykonanie stosownych procedur zmierzających, w razie konieczności, do skutecznej interwencji,
- telefoniczne nadzorowanie przebiegu zgłoszenia od chwili uzyskania sygnału o uruchomieniu alarmu do przybycia wezwanych osób/ służb,
- telefoniczne udzielenie wsparcia psychicznego osobie wzywającej.